Strony

wtorek, 12 lipca 2016

Góry Wałbrzyskie – Piaskowa Góra/Poniatów – Góra Czarnota - 526 m n.p.m.



Wałbrzych z niemieckiego Waldenburg co oznacza dosłownie „leśny gród”. Lasów ci u nas dostatek. Zacznę od tego, który mam prawie pod nosem, a który porasta jedną z Gór Wałbrzyskich – Czarnotę. Początek trasy zaczyna się za jedną z najznamienitszych uczelni w Polsce czyli WWSZIP (potocznie zwaną Hogwartem). Przechodzę przez mostek nad Pełcznicą i ruszam schodami w górę, które łączą ulicę Piotrowskiego z ulicą Burczykowskich.



Następnie niebieskim szlakiem rowerowym przemierzam las. Droga na szczyt jest niedługa, nieskomplikowana i tylko troszkę męczy:) Na wierzchołku nie ma tablicy, ani kamienia informującego gdzie się jest. Musicie mi wierzyć na słowo, że dotarłam... Chociaż nie! ... Mam dowód – trasa zapisana na Endomondo (prtsc poniżej).




W okresie letnim, gdy wszystko jest pięknie zarośnięte, widok jest żaden. Przed oczyma rozpościerają się tylko drzewa. Dodatkowym minusem jest wylęg robaczków. Mnie atakowało skrzyżowanie muchy, kleszcza i pająka – małe, czepliwe, z odnogami i skrzydłami. Upierdliwe co niemiara i nie dało się tego odgonić. Dlatego polecam wybierać się w tamten rejon na wiosnę, bądź jesień.



Z góry zeszłam na przełaj, nie trzymając się wytyczonej trasy i z powrotem dotarłam do ulicy Burczykowskich. Wycieczka nie była czasochłonna, więc postanowiłam jeszcze pospacerować w kierunku Poniatowa. Przy skrzyżowaniu ulic Zielonej i Burczykowskich znajduje się raj dla piwosza, gdzie ziemia obiecana ma smak IPA, STOUT, BOCK, LAGER, LAMBIC oraz WITBIER. Mały i skromny sklepik, który oferuje swoim klientom wszelakie gatunki piw czeskich i rzemieślniczych. Polecam tam zajrzeć, na pewno znajdziecie coś co przypadnie do gustu waszym kubkom smakowym.



I de facto przy sklepie moja wycieczka się kończy – wizja przemoknięcia do suchej nitki i trafienia przez piorun zmusza do powrotu.

Miłego popołudnia czytacze. Bądźcie spokojni milicja czuwa - czyli gdzie dzwonić w razie pożaru lasu:)










1 komentarz:

Zapraszam do pozostawienia komentarza. Będzie mi niezwykle miło:)